søndag 14. april 2013

E-dikt for barn uke 16 - 2013 "Skal vi leke?" av Liz Bente Løkke Dæhli



SKAL VI LEKE?

Den er min!
Nei, min!
Nei, den er min!
Nei, min!!
Jeg tok trehjulsykkelen først,
og forresten  er jeg størst!
Så derfor er den min, ikke din!
Det er ikke sant,
- det er barnehagen sin!

Min tur!
Nei, - min!
Nei, min tur!!
Nei, min!!
Jeg  tok denne huska først,
du må vente, du er størst!
Så derfor er den min, ikke din!
Det er ikke sant,
- det er barnehagen sin!

Da kan jeg ikke leke med deg,
og du kan ikke leke med meg!

Men hvis jeg tar trehjulsykkelen så  kan du sitte på,
og så kan jeg gi deg fart på huska etterpå.
Når vi skal spise kan du få eple av meg,
og så kan jeg kanskje få litt gulrot av deg.   
Skal vi det?
Skal vi leke?

Liz Bente Løkke Dæhli

Diktet er tidligere ikke publisert

Ingen kommentarer: